Зміна посадової інструкції: чи можливо? Як змінювати та вносити зміни

Посадові інструкції відіграють важливу роль в організації, визначаючи обов'язки та права працівників. Вони забезпечують структурованість та ефективність роботи, дозволяючи кожному знати своє місце та дії, необхідні для виконання своїх обов'язків. Однак, з часом та зміною обставин, може виникнути потреба внести зміни до посадової інструкції. Питання, чи варто це робити, і чи це буде корисно для організації, залишається відкритим.

Зміна посадових інструкцій може бути необхідною не тільки у разі зміни обставин, але й для адаптації до нових вимог та реалій. Швидкий розвиток технологій та зміна ринкової ситуації можуть вимагати від співробітників нових навичок та знань, які можуть бути внесені до інструкції. Крім того, зростання організації та реструктуризація можуть вимагати перерозподілу обов'язків, що також потребує зміни інструкцій.

Проте зміну посадових інструкцій необхідно здійснювати обережно та обґрунтовано. Внесення надто частих чи радикальних змін може негативно позначитися на стабільності роботи організації та настрої працівників. Тому, перед зміною інструкцій, необхідно провести аналіз ситуації та визначити, чи дійсно зміни необхідні та корисні, а також яким чином вони можуть бути реалізовані найбільш ефективно та без проблем.

Тема
1Чи можна змінювати посадові інструкції?
2Посадові інструкції та їх значення для компанії
3Які зміни допускаються у посадових інструкціях?
4Чи потрібно узгоджувати зміни у посадових інструкціях?
5Які наслідки можуть виникнути за неправильних змін посадових інструкцій?

У посадові інструкції можуть бути внесені зміни, доповнення лише на підставі наказу керівника підприємства, установи, організації за згодою працівника.27 січ. 2022 р.

Чи можна вносити зміни до посадової інструкції?

Якщо посадова інструкція оформлена окремим самостійним документом, внести до неї коригування можна одним із двох варіантів. Затвердити нову редакцію (з виданням або без наказу). Внести зміни окремим наказом.

Що робити, якщо не згоден з новою посадовою інструкцією?

Що робити, якщо працівник відмовляється від підписання посадової інструкції? Якщо працівник відмовляється підписати нову посадову інструкцію (яка не є додатком до трудового договору та його частиною), то рекомендується скласти письмовий акт про відмову від підписання нової редакції посадової інструкції.

Як часто може змінюватися посадова інструкція?

Періодичність перегляду затверджених посадових інструкцій законом не передбачено. Порядок затвердження, внесення змін та доповнень до посадових інструкцій роботодавець може встановити самостійно.