Чи можна не сплачувати за прострочений товар? Все про правила повернення та стягнення боргів

Кожен із нас хоч раз, але стикався із ситуацією, коли товар, який був придбаний, виявився невідповідним запитуваним вимогам. Зазвичай, у разі, споживач має право повернути товар назад і отримати відшкодування витрат. Проте виникає питання: чи можна не платити за прострочений товар, а просто відмовитися від нього?

Відповідно до законодавства, споживач має право повернути товар неналежної якості та отримати відшкодування витрат. Проте, у разі простроченого товару, ситуація може бути дещо складнішою. Тут важливо розрізняти простроченість товару, викликану його неякісністю, і простроченість, пов'язану із закінченням терміну придатності товару.

Якщо товар виявився простроченим через неякісність, споживач має право не платити нього. Він може повернути товар продавцю та вимагати відшкодування витрат. Однак, якщо термін придатності продукту минув, споживач повинен був бути поінформований про це на момент покупки. У такому разі, споживач не може відмовитися від оплати та натомість отримати відшкодування.

Чи не можна платити за прострочений товар?
ПитанняВідповідь
1Що робити, якщо товар прострочено?У разі отримання простроченого товару, можна звернутися до магазину та вимагати заміну чи повернення грошей.
2Як довести, що товар є простроченим?Для доказів можна використовувати чек, термін придатності на упаковці товару, а також фотографії товару з видимими ознаками псування.
3Яка відповідальність продавця за прострочений товар?Продавець несе відповідальність за продаж простроченого товару та має відшкодувати збитки покупцю.
4Чи є термін повернення простроченого товару?Повернення простроченого товару можливе протягом розумного терміну після того, як покупець виявив його простроченим.
5Чи можуть виникнути проблеми із поверненням грошей за прострочений товар?Можливі проблеми із поверненням грошей, якщо продавець відмовляється визнати факт простроченості товару або відмовляється повернути гроші.

Потрібно лише довести, що партія, яка знаходиться у продажу, має термін придатності, що минув. Тоді, за продаж простроченого товару, продавцю загрожує штраф у розмірі 200% вартості партії, що залишилася. (Ст. 23 Закону «Про захист прав споживачів»).

Як не платити за прострочений товар?

Як повернути покупцю гроші за прострочений товар 18 закону "Про захист прав споживачів" та ст. 503 ЦК). Відмовити споживачеві не можна, навіть якщо втрачено чек, порушено цілісність упаковки або товар частково вжито. Повернути гроші або обміняти покупку можна на усне прохання, вимагати заяви не обов'язково.

Чи можна безплатно забрати прострочений товар?

Якщо прострочений продукт вже принесли додому і розкрили упаковку Якщо термін придатності продукту, що минув, ви помітили тільки вдома і вже розкрили упаковку, продавець все одно повинен повернути вам повну вартість товару. Напишіть претензію та надішліть її за адресою магазину, що продав вам прострочений товар.

Чи потрібно платити за прострочення?

У разі порушення продавцем терміну передачі оплаченого товару продавець зобов'язаний сплатити споживачеві за кожен день прострочення неустойку у розмірі 0,5 відсотка від суми попередньої оплати. Це право прописане у ст. 23.1 Закону РФ "Про захист прав споживачів".